Reaktywacja :) | Linie nocne Rzeszów

Reaktywujemy stronę i ruch w działalności Stowarzyszenia Transportu Zrównoważonego. Na dzień dzisiejszy przedstawiamy najnowsze zatwierdzone dzieło STZ: nowy układ linii nocnych w Rzeszowie. Przedstawiamy roboczą mapę z układem linii i głównymi założeniami projektu. Wkrótce szczegółowe informacje o nowym układzie linii nocnych. Życzylibyśmy sobie, aby linie nocne ruszyły jeszcze przed juwenaliami UR.

Ekipa STZ

 

 

IDEA

Rzeszów to główny ośrodek Polski południowo-wschodniej. Dużo słyszy się o Rzeszowie jako o mieście dynamicznym, rozwijającym się, pełnym studentów (jest ich blisko 60 tysięcy), także jako o potencjalnej metropolii. Ale jak przystało na ośrodek wielkomiejski, Rzeszów powinien posiadać także bogate i różnorodne formy życia nocnego. Problem z transportem publicznym w nocy zniechęca wiele aktywnych osób do korzystania z nocnej oferty Rzeszowa. Dlatego najwyższy czas, by zrewolucjonizować komunikację nocną i pobudzić aktywność nocną miasta, co pociąga za sobą rozwój. Czas najwyższy, by można było z wieczornego klubu czy dyskoteki wrócić autobusem do domu, zamiast maszerować przez całe miasto albo rezygnować z wyjścia na miasto. Oprócz tego komunikacja nocna będzie mogła służyć osobom pracującym w niestandardowych godzinach pracy, ułatwić podjęcie takiej pracy.  
Nowy system komunikacji nocnej posiada kilka charakterystycznych cech i bazuje na dobrych doświadczeniach komunikacyjnych z innych miast; oto i one:
  - Szkielet komunikacji nocnej to dwie linie o numerze N1 i N2. Linie te obsługują możliwie jak największe obszary i kluczowe miejsca koncentracji ludności na północy, południu, wschodzie i zachodzie miasta.
- Wszystkie autobusy linii N1 i N2 dojeżdżające z północy, południa, wschodu i zachodu miasta spotykają się we wspólnym punkcie w centrum miasta, przy dworcu kolejowym.
- Wszystkie autobusy odjeżdżają każdy w swoim kierunku o łatwej do zapamiętania godzinie np. 1:00, 2:00
- Autobusy jeżdżą równo co godzinę, co znacząco ułatwi zapamiętanie rozkładu jazdy z danego przystanku.
- Dzięki temu, że wszystkie autobusy będą ze sobą skomunikowane, będzie można przesiadać się między liniami N1 i N2 na węźle przy dworcu kolejowym. Czas na przesiadkę przy dworcu kolejowym powinien wynosić ok. 5 minut.
 
Linia N1 stanowi szkielet komunikacji nocnej. Jest zaprojektowana w osi północ-południe. Ma za zadanie obsłużyć najbardziej zaludnione tereny w mieście: Zalesie, Zimowit, Nowe Miasto, Dąbrowskiego + okolice, Tysiąclecia, Staromieście, Baranówkę (realizuje w obie strony tzw. wjazd kieszeniowy na Baranówkę IV). Ponadto jej trasa jest skonstruowana tak, że biegnie obok wszystkich rzeszowskich akademików. Naturalnie obsługuje centrum miasta; przy dworcu kolejowym istnieje możliwość przesiadki w linię N2.
 
Linia N2 to uzupełniająca linia kursująca w kierunku wschodnim i zachodnim. Na wschodzie powierzono jej obsługę Pobitna, Wilkowyi i Słociny. Na zachodzie zaś osiedli Krakowska-Południe, Kmity, a także nowych, gęsto zabudowanych, dynamicznie rozrastających się osiedli: Wzgórz Staroniwskich, Kantorówki, Słonecznego Stoku. Linia ma obsługiwać Śródmieście i spotyka się z linią N1 przy dworcu kolejowym.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Linie nocne - Rzeszów i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.