Linie nocne Rzeszów – co została z koncepcji

 

  1. Linii N1 która w zamyśle miała łączyć wszystkie akademiki i przejeżdżać obok nowych osiedli w okolicy ulic Trembeckiego i Siemińskiego została niezmieniona.

  2. Linie N2 dosięgły zmiany na wschodzie. Zrezygnowano z wjazdu kieszeniowego na ul. Cienistą, który miał obsłużyć os. Wilkowyja wraz z nowo budowanymi blokami pomiędzy ul. Olbrachta i ul. Lwowska; z obsługi Słociny (od kościoła do kapliczki Św. Rocha). N2 zanim dotrze do wschodnich rejonów, kręci się wokół Nowego Miasta, oraz nie obsłuży ulicy Mieszka I.

  3. Mieszkańcy dużego nowego osiedla(Słoneczny Stok) i Zalesia (akademiki) dostają jakakolwiek możliwość powrotu/wyjazdu w nocy/wcześnie rano.

  4. Rozkład jest w miarę możliwości dopasowany pierwszego i ostatniego autobusu dziennego z danej pętli.(http://ztm.erzeszow.pl/Rozklad.aspx ).Szczególnie 4:35 z Zalesia i Słonecznego stoku stanowią dobre uzupełnienie ponieważ pierwsze odjazdy z tych pętli są po godzinie 5.  

  5. Stała częstotliwość kursowania kursowania co 2 godziny jest imitacja komunikacji, ponieważ na takim rozkładzie nie można polegać, a dodatkowo szybciej można dojść do wszystkich pętli na piechotę, ale przynajmniej łatwo zapamiętać. Zabiegaliśmy o częstotliwość 60 minut – czyli 4 autobusy na 2 liniach, jednak oszczędzanie za wszelka cene doprowadziło do częstotliwosci 2h (koszty podobne co w liniach teraźniejszych 100 i 101).

  6. Jako logiczny uważaliśmy fakt, że pierwszy i ostatni kurs powinien być realizowany z bazy na ul Lubelskiej – dowóz pracowników do MPK i Agrohurt.  

  7. Podczas rozważań nt koncepcji linii nocnych rozważaliśmy więcej linii. Między innymi linie N3 łączącą Boguchwałę z nowymi osiedlami Zawiszy i Staromieście Ogrody, jednak ze względu na koszty i w dalszym ciągu stosunkowo mała aktywność nocną w mieście(choć dobra komunikacja nocna co godzinę mogłaby znaczącą ożywić życie nocne jak i zachęcić do kupowanie biletów sieciowych ) i fakt że Gmina Boguchwała nie ma umowy z miastem, nie przedstawialiśmy tej linii.

  8. Nie równe godziny kursowania(między przystankami) po godzinie 3, są efektem zaniedbań w mpk sięgających grubo poprzedniego wieku. Poprawienie tego wymaga dość długich formalności i procedur.

  9. Mimo uruchomienie koncepcji w wersji demo ( okrojona częstotliwość, a więc zaprzeczenie idei przesiadki w dowolnym kierunku o każdej pełnej godzinie ) na pozytywną uwagę, zasługuję fakt współpracy z ZTM, gdzie mimo ogromu spraw i chaosu komunikacyjnego w Naszym Mieście zajęli się naszą koncepcja i częściowo została wdrożona

 

 

Ekipa STZ

Ten wpis został opublikowany w kategorii Linie nocne - Rzeszów i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.