Linie nocne – podsumowanie | komentarz do N3

Nowy układ linii nocnych przez ostatnie tygodnie został poddany osądowi. Pasażerowie oceniali transport publiczny zarówno za
 pośrednictwem forów internetowych, jak i "głosując nogami" tj. bezpośrednio korzystając z nowych możliwości transportu.

Strzałem w dziesiątkę okazało się skierowanie linii nocnej na Zalesie. W niektórych sprawdzonych przez nas kursach frekwencja była wysoka, zwłaszcza jak na linie działającą niecały miesiąc. Przykładowo w sobotę 16.06 autobusem N1 podróżowało po północy 21 pasażerów, z czego aż 14 dojechało do pętli Zalesie.W dzień powszedni (wtorek, 12.06) frekwencja na Dąbrowskiego pod WKP wyniosła 14 osób, na Zalesie dojechało 8 osób.

Postulowane przez STZ poranne kursy do bazy autobusowe przy ul. Lubelskiej nie zostały uwzględnione, co wzbudziło nasze zdumienie. Szybko jednak upomnieli się o nie kierowcy rzeszowskiego MPK, a także masowo pracownicy Agrohurtu. Xapowiedziano utworzenie linii N3 pod potrzeby obsługi ulicy Lubelskiej. Spodziewaliśmy się uruchomienia połączenia pomiędzy dworcem a ulicą Lubelską mając na uwadze oszczędności, które uniemożliwiły uruchomienie kursów N1 i N2 w takcie godzinnym. Jak się jednak okazało, nowopowstała linia N3 przypomina kształtem dawną linię 101, kursując dookoła Rzeszowa.

Z jednej strony cieszy nas pomysł na obsługę kolejnych obszarów np. ulicy Hetmańskiej czy Krzyżanowskiego. Z drugiej strony linie nocne zaczęły się dublować, jeździć w stadzie bezsensownie przepalając paliwo, co nijak się ma do oszczędności, zwłaszcza że N1 i N2 mają zadowalający zasięg.

W załączniku propozycje rozwiązania kwestii linii N3 wraz z rozpatrzonymi zaletami i wadami danego rozwiązania. Zachęcamy do konstruktywnego komentowania nowych rzeszowskich linii nocnych.

Z niecierpliwością czekamy na październik, kiedy przewozy nocne znów będą cieszyć się niezłą frekwencją.

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Linie nocne - Rzeszów i oznaczony tagami , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.